Bra start till scrap nybörjaren

8 Feb

Jag tror det är dags för mig att skapa ett inlägg här.

Jag har aldrig tidigare gjort scrapping och känner mig ganska osäker inför alla nya termer. Men jag har nu insett att det ju bara är ord och att man faktist inte alls behöver använda sig av dessa om man inte känner för det. Nu har vi ju en bra ordlista här på sidan men jag har inte lärt mig alla begrepp ännu.

Nyligen så gick jag med i scrapping klubben Creative club där man får ett paket hemskickat till sig var 4:e vecka. Man måste inte alls beställa varje vecka utan väljer själv vilka paket man vill ha. Jag tror att det är bra såhär i början med klubben för de skickar olika material och tips ibland så har de även extra fyllda paket.

Jag har än så länge bara fått mitt startpaket  så jag kan inte riktigt säga hur jag upplever klubben men första intrycket var mycket bra. Ni kan beställa er ett startpaket och betalar endast för frakten. De har inga villkor om hur många paket man måste beställa utan kan när som helst gå ur klubben om man vill det. Här är länken till dem www.creativeclub.se

// Sussu

7 svar to “Bra start till scrap nybörjaren”

  1. Nanna måndag 8 februari 2010 den 16:39 #

    Vad roligt att läsa ett inlägg från dig också! 🙂 Jag kom precis på att jag ju inte ens har sett vad du har fått för grejer därifrån.

    • Sussu 78 måndag 8 februari 2010 den 16:53 #

      Om vi träffas på onsdag som vi pratade om förut så ska du få se vad jag fått.

      • Nanna tisdag 9 februari 2010 den 00:03 #

        Ja, jag ser framemot onsdagen! 😀

  2. Sunni onsdag 24 februari 2010 den 17:51 #

    Hej, fin blogg du har!
    Jag har precis också kommit på att srapbooking verkar kul.
    Creative club kanske inte är så dumt, men är materialet de skickar av bra kvalite?
    Jag läste att meterialet är syrafritt men vet du om det är ligninfritt också?

    Ha de bra!

    • Sussu 78 onsdag 24 februari 2010 den 18:16 #

      Jag kunde inte heller hitta annan information. Men som jag förstått det så är de flesta papper förutom tidningspapper linginfria. Linginet gör att papret blir gult eller brunt

  3. Sunni torsdag 25 februari 2010 den 21:29 #

    okej tack =)
    Vi märker när vi börjar bli gamla och skröpliga om de var lignin fria eller inte 😉 eller hur lång tid det nu tar innan det blir gult 😛

    • Sussu 78 torsdag 25 februari 2010 den 21:48 #

      Hahaa.. ja det lär vi göra. Men när vi är gamla och skröpliga så bryr vi oss nog inte om att det är gulnat för vi ser ju ändå dåligt. 😉

Kommentera

