Ett kort till världens bästa storasyster

13 Feb

Idag träffade jag storapysselsyster Sussu. Eftersom jag tycker att det är så roligt att göra kort fick hon förstås ett alla hjärtans dag-kort av mig.

 

 

Flickan är en doodle jag har ritat med en vattenfast penna och färglagt med akrylfärger. Jag har använt guldglittrig gelly roll-penna på vissa detaljer, dessutom lackade jag chokladasken, stövlarna och rosetterna i håret med akrylfernissa för litet glansighet. Bara för sakens skull har jag fyllt i pralinerna i chokladasken med små vita streck så det syns att det är lyxiga belgiska snäckor i den 😉

 

 

I övre högra hörnet har jag satt fast en charm. Ur den hänger ett hjärta i silver med min systers namn ingraverat. Den sitter inte direkt fast där utan hänger bara runt charmen så att den lätt kan tas loss om hon vill använda hänget som halsband. Hänget hänger i en bit guldig garn som matchar guld-detaljerna i tagen. Tagen har jag gjort själv och fyllt i texten ”Världens bästa Storasyster” med samma gelly roll-penna som jag hade till detaljerna på flickan, dessutom har jag duttat små prickar till en ram runt.

 

 

I nedre högra hörnet fäste jag två stycken ”diamanter” från Bokia. De var inte självhäftande så jag klistrade dit dem. Tyvärr lossnade de så snart min syster fick kortet 😦 De kan inte ha varit ordentligt ditklistrade med andra ord, så det är nästan bra att det hände – nu har jag ju lärt mig någonting nytt.

Jag har chalkat alla papper med en Versa Color #55 Umber stämpeldyna, och jag måste säga att jag verkligen uppskattar de här stämpeldynorna. De känns av någon anledning lyxigare än de andra stämpeldynor jag testat, mjukare på något vis.

Definitivt mitt lyxigaste kort hitintills, och den var rolig att göra! Synd det med blinget bara.

 

// Nanna

2 svar to “Ett kort till världens bästa storasyster”

  1. Sussu 78 söndag 14 februari 2010 den 00:00 #

    Tack för kortet. Den ligger föresten kvar i handskfacket fastän jag lovade att inte glöma den. Jag har för mig att hjärtat är köpt i Trysil (du vet den gången då du fick en sååå stor fisk och var stoltast av alla). Är inte alls säker på det men fick bara en sån känsla nyss.

    • Nanna söndag 14 februari 2010 den 02:06 #

      Haha, den trippen är någonting att scrappa! Bilden på mig med min stora fångst är obetalbar! 😉

Kommentera

