Chocolate-love

14 Feb

 

Självklart ska pojkvännen överösas med scrappade kort och annat sött på alla hjärtans dag. Den här asken innehåller (surprise!) choklad från me to you som visserligen hade ett fint paket redan men jag ville lyxa till det eftersom detta var det enda jag hade att ge honom idag.

 

 

Vad som är fram- och vad som är baksida har jag inte lyckats klura ut, men på den sidan som asken öppnas har jag stämplat med ”handgjord av” rubberstamp från Stämpelboden, hörnstämpeln är en clearstamp från Panduro. Som fäste har jag satt fast en häftkudde, men jag stängde inte till den – då hade den blivit besvärlig att öppna. Jag duttade vid ett flertal tillfällen på den med fingret och lät den stå öppen under flera timmar för att den inte skulle fästa lika hårt på andra sidan, och resultatet blev helt klart godkänt!

 

 

Här är det brunt och rosa som gäller. Romantiskt, mjukt, choklad. Jag är förälskad i Panduros designark ”Wedding Bliss” (det med hjärtan), den har en helt underbar pärlemorglansig yta. Texten har jag skrivit med en röd metallic gel ink penna, jag har ingen aning om vem tillverkaren är eller om den ens är syrafri, men det fick gå.

Blinget är från Bokia och blommorna är från Prima.

Egentligen hade jag ju inte en tanke på att göra en sådan här chokladask förrän igår, så jag hade tidigare förberett ett alla hjärtans dag-kort till honom. Annars hade asken fungerat perfekt som kort men jag ville förstås även ge honom kortet jag gjort till honom.

 

 

Bokstäverna är stickers och stjärnan är en pärla, båda från bokia. I stjärnan har jag stoppat någon slags ståltrådsliknande plast-tråd som jag hade hemma. Stämplarna på paketet är cleartamps från Panduro som jag bara färglagt delvis, rosetten är gjord av samma papper som presentlådan är klippt ur. Doodeln har jag ritat med vattenfast penna och färglagt med akrylfärg. Det syns dåligt på bilden men jag har även skrivit Metallica med en lila metallic gel inc penna på tröjan.

 

 

På insidan har jag gjort en större variant av paketet med samma stämpel som på utsidan men den här gången har jag använt hela stämpeln. Doodeln har jag gjort på samma sätt som på framsidan, men har även lagt på akrylfernissa på hjärtat för glans. Hjärtanen och prickarna har jag gjort med en silvrig sakura gelly roll-penna.

 

// Nanna

Ett svar to “Chocolate-love”

  1. annelie thunberg tisdag 16 februari 2010 den 19:32 #

    Tack för kommentaren på min blogg :)…Du gillar oxå att pyssla ser jag….va kul…ha en mysig kväll…Kram/Annelie

Kommentera

