Mitt första kort blev ett allahjärtansdag

14 Feb

Igår så var jag och lillapysselsyster Nanna på Panduro och shoppade loss. Jag köpte ett startkit som innehöll sax, skärmatta, skalpell, taperunner, klisterark, fotohörn, häftkuddar, 3 hörnstansar, förvaringsmapp 33×33 cm, 10 designark 305×305 mm. Jag köpte även en wellpapp-press.

 

Till kortet kom alla nya verktyg till användning. Jag använde wellpapp-pressen till de 2 hlärtan som jag skurit ut ur ett annat papper. Jag monterade dem med häftkuddar för att få lite dimension på kortet. Under de hjärtan finns en röd not som jag inte tyckte passade in så jag blev glad över att kunna dölja den så fiffigt. Annars har jag försökt att på fri hand göra resten av dekoren. I vänstra kanten och nedersta kanten har jag använt mig av stämpelremsan jag fått från Creative Club även den bruna stämpelfärgen kommer därifrån.

Det var mycket pysslande med kortet eftersom jag inte gjort kort innan men jag är verkligen nöjd med resultatet.

//Sussu

3 svar to “Mitt första kort blev ett allahjärtansdag”

  1. Nanna söndag 14 februari 2010 den 14:14 #

    Ja du ska verkligen vara nöjd! Tycker om hjärtremsorna och den lilla pappersremsan i bakgrunden 🙂 Och så tycker jag om de rundade hörnen. Jättegullig 🙂

  2. Nanna måndag 15 februari 2010 den 16:44 #

    Jag undrar om du har gjort siffrorna helt själv eller har du använt den där mallen som du har?

    • Sussu 78 måndag 15 februari 2010 den 22:12 #

      Jo jag använde allt mallen. Så uppmärksam du är.

Kommentera

