Färglåda

17 Feb

Som nybörjare inom scrapping har man inte så mycket grejer. Trodde jag ja! Min svarta låda som jag har pysselgrejer i blev snabbt väldigt full och opraktisk. Det var en enda röra i den och det blev bara värre för var gång jag tog någonting ur den, för om jag skulle ha den ordning jag hade tänkt ha i den blev jag tvungen att tömma hela lådan varje gång jag skulle lägga tillbaka ett litet verktyg.

Jag funderade över problemet och insåg att det som ställer till det värst är mina akrylfärger. Så de fick helt enkelt en bakelselåda att bo i. Den tycker jag är väldigt praktisk att förvara färgerna i. Jag har även mina pennor och några stämpeldynor i den, en färglåda helt enkelt. Det är inte bara formen på locket som gör den praktisk, utan även genomskinligheten. Nu behöver jag inte hälla ut allt på bordet för att hitta den färg jag vill ha för jag ser var den är i lådan.

Den tråkiga bakelse-etiketten var stört omöjlig att få bort. Efter ett flertal skrubb-tillfällen bestämde jag mig för att det fick vara så. Jag kunde ju alltid altra lådan litegrann för att dölja den fula klisterfläcken. Och det gjorde jag förstås. Dock ville jag inte täcka några större delar av lådan eftersom jag som sagt tycker att det är väldigt praktiskt att ha den genomskinlig.

 

 

Här är ett exempel på att man inte måste köpa dyra material till allt man gör. Den lilla gumman har jag doodlat (ritat själv) och målat med akrylfärger. Texten har jag skrivit själv och färgat pappret med en grön stämpeldyna. Bakgrundspappret har jag målat med akrylfärger och stämplat med en clearstamp från Panduro. Sedan har jag lagt till litet silverdetaljer med en sakura gelly roll-penna.

 

 

// Nanna

Kommentera

