Söta drakar

24 Feb

Jag skriver inte lika flitigt i bloggen som min kära syster gör men det har sin förlaring. Jag har 2 barn att ta hand om. Det är allt möjligt som ska fixas och donas. Nu har jag lite tid över så jag passar på att visa ett exempel på en födelsedagstårta jag gjorde till dem när de fyllde 5 och resp.7 år.

 

Jag har själv gjort kristyrblommorna och bladen medan barnen var på semester i Finland. (Eftersom båda fyller år i slutet på Juli är det ofta att de är i finland på deras födelsedag.) Jag modellerade även marsipan drakarna själv. Marsipanlocket är köpt färdigkavlat.. De blev riktigt överaskade av tårtan och har sedan dess ofta pratat om den. Kanske det är dags att göra en till snart. Det är ju 4 år sedan jag gjorde denna så jag kommer inte ihåg innehållet men jag tror nog det är vanlig prinsesstårta hemmagjord såklart.

3 svar to “Söta drakar”

  1. Nanna onsdag 24 februari 2010 den 20:12 #

    Du är så himla duktig med det där. Själv vet jag knappt ens vad kristyr är för någonting hehehe. Jag minns nog den tårtan jag också. Har för mig att barnen var lite sura för att de inte fick äta upp sina drakar på en gång.

    • Sussu 78 onsdag 24 februari 2010 den 20:15 #

      Haha.. det stämmer nog. men jag har för mig att jag hade gjort 2 extra eftersom jag viste det. )eller så gjorde jag dem efteråt.) Kommer inte ihåg så noga.

  2. Anette söndag 8 augusti 2010 den 18:05 #

    ser god ut

Kommentera

