Sharing happiness

8 Mar

 

Detta är mitt bidrag till utmaningen hos Charisma Cardz Challenges där temat är ”Fairies”.

Bården är ett självhäftande handgjort band från Victoria´s design house, älvan är en sticker från samma företag. Runt älvan har jag haft litet glossy accents för att ge den litet mer djup, även om stickersen redan är reliefad. Jag har även gjort litet swirls med glossyn på text-pappret.

H:et i happiness är en Epiphany Autumn leaves rub-on. Resten av texten har jag skrivit för hand först med en svart sakura gelly-roll penna och sedan haft guldglittrig gelly-roll på eftersom jag inte tyckte om att texten blev så skarp och platt.

Blomman och lövet har jag gjort själv, klippt ut, sprutat vatten och format för att få dem i 3D-format. På blomman smetade jag ut litet pärlemolim för att göra den glansig, och gjorde tjockare ränder med samma lim i mitten av bladen. Inuti blomman har jag satt fast en pearl. Bladet har jag färglagt både med stämpeldynor och akrylfärger. Jag försökte göra en likadan blomma som finns på stickersen 😉

Alla papper förutom cardstocken har jag trasat med edge-scraper och chalkat.

En till bild på den underbart söta älvan måste jag ju bjuda på:

 

 

// Nanna

Kommentera

