Neverending card

11 Mar

 

Under veckan fyllde Sussu år och självklart gjorde jag ett kort till henne. Det blev en ”Neverending card”. Det är så gott som omöjligt att visa i stillbilder hur kortet fungerar så här har ni en länk på youtube med instruktioner på hur man gör kortet.

Kortet går att vika ”runt” om och om igen och det tar aldrig slut, jätteroligt! Dessutom får man jättemånga ytor att dekorera och trots att det verkar som ett krångligt kort kräver den förvånansvärt lite papper.

I klippet används måtten 20×10, men jag räknade om måtten och gjorde kortet på 15×7,5 cm istället. Med det måttet räcker ett 30×30 ark till två sådana här kort!

Ursäkta för den dåliga kvaliteten på bilderna. Jag vet inte riktigt vad som hände när jag tog dem.

 

 

Ljusen är från Stämpelboden, målade med akrylfärger. De var rätt jobbiga att färglägga och klippa ut var för sig, men det är min kära syster värd, och mer därtill!

”Ej antalet ljus” står det på skylten.

 

”Ej åldern i år”.

 

”Du är precis så gammal som du själv känner dig!”
De rosa strecken är hemska. Ett stort misstag som jag typiskt nog klantade till i sista minuten så det hann jag inte ens fixa till, så det fick helt enkelt se ut sådär.

 

”Grattis!”

 

…och så börjar kortet om från början.

 

// Nanna

4 svar to “Neverending card”

  1. Sussu 78 torsdag 11 mars 2010 den 20:41 #

    Jag tyckte jätte mycket om kortet och har blädrat runt det hur många ggr, som helst. Barnen var också förundrade över det och kan inte fatta hur den kan snurra runt så. Erik sa att det är ju nästan som en film. Så kortet var nog en av de bästa och underhållande presenter jag någonsin fått faktist.

    Tack ännu en gång.

    • Nanna torsdag 11 mars 2010 den 21:10 #

      Vad roligt att höra 😀

  2. Lene Kristensen torsdag 11 mars 2010 den 22:18 #

    Hejsan Nanna!
    Vilket härligt kort, va kul att ge bort ett sånt!
    Ha en skön helg!
    kram lene

  3. annelie thunberg fredag 12 mars 2010 den 06:48 #

    Kortet är jätteläckert och annorlunda…:)…Ha en toppendag…Kram/Annelie

Kommentera

