Ryggsäcks kort

14 Mar

Häromdagen överräckte jag ett kort till min arbetskamrat. Hon ska få barn i sommar och har nyss officiellt berättat nyheten. Jag ville med min nya hobby gratta henne och funderade länge på ett passande kort. Jag sökte på nätet efter inspiration och insåg att det nog inte är så vanligt att man grattar till en graviditet. Jag hittade ändå några roliga ordspråk i ämnet vilket blev min inspirations källa.

Ordspråket lyder som följande : Att vänta barn är som att bära på en ryggsäck, fast tvärt om.

Därifrån kom jag på iden om en ryggsäck men hade ingen aning om hur jag skulle få till det. Som tur var hittade jag en mall hos Splitcoaststampers.

Det var riktigt kul att göra kortet/asken. Här följer lite bilder på resultatet.

Ryggsäcken framifrån

En bild tagen framifrån. Jag använde dubbelsidigt papper. På den gula sidan har jag limmat fast cirklarna som jag klipte ut ur spillbitarna.

Ryggsäcken bakifrån

Jag har slått i gula öljetter där det gröna organzabandet går in. Det är endast en lång remsa band som bildar axelbanden och öglan.

Förslutningen

Här ser man att jag skutit kanterna på en cirkel som fick fungera som förslutare. På locket till fickan löste jag förslutningen med en distansdyna.

Tagg till ryggsäcken

Jag gjorde denna tagg med hjälp av ett klistermärke som jag fäste på en bit cardstock.

Texten på taggen i ryggsäcken

Gär ser man texten det svarta har jag skrivit för hand med en svart glaze penna från Sakura. Grattis bokstäverna är rub on´s.

"bling"

Ville "blinga" till taggen lite så jag satte dit denna söta säkerhetsnål nallen.

Kram sten

Ville lägga något med tyngd i det stora facket på ryggsäcken så jag tyckte stenen med texten passade bra.

Avsändare

Jag chansade och skrev med samma Sakurapenna som tidigare på baksidan av stenen och det fungerade super.

Stenen på plats

Här ser man hur stenen ligger inuti ryggsäcken.

Taggens plats

Taggen var lite för stor för att få plats i fickan via locket så jag skar en springa på sidan och stack in taggen där.

Den färdiga ryggsäcken

Här är ryggsäcken helt färdig med taggen på plats.

4 svar to “Ryggsäcks kort”

  1. Gurkiss Scrappande måndag 15 mars 2010 den 18:32 #

    Jätte fint 🙂

    Jag har också tänkte prova på en sådan ryggsäck men ibland är ideérna bara för många att jag får lite svårt att veta i vilken ände jag ska börja 🙂

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

  2. Gurkiss Scrappande måndag 15 mars 2010 den 22:59 #

    KUL att man kan bjuda på lite inspiration 🙂

    Du gjorde mig påmind om denna ur söta ryggsäck 🙂

    Ha de gott och ta hand om dig.
    Kram Gurkiss

  3. Milo lördag 17 april 2010 den 22:20 #

    Vilken häftig ryggsäck!!! Den gillade jag! =) =)
    kram Milo

    • Sussu 78 fredag 23 april 2010 den 20:31 #

      Vad kul att höra.. Den var faktist riktigt rolig att göra oxå, väntar på ett lämpligt tillfälle att få göra den igen.

Kommentera

