Läcker påsktårta

20 Mar

Nu är det snart påsk så jag tänkte bjuda på en inspiration till påsktårtan.

Förra året så gjorde jag denna. Jag fylde tårtan med ett lager jordgubbssylt och det andra med hemmagjord väniljkräm.  Grädden färgade jag lite gulaktig med karamellgärg, och sedan spritsade jag den på tårtan. Jag tycker det är himla kul att spritsa grädde och skulle  vilja ha riktigt bra tyllar till det men jag får tillsvidare nöja mig med de jag har.

Tårtan blev rikrigt fin och överväger att göra en liknande i år. Marsipanäggen är inte hemmagjorda utan jag köpte dem på en månadsmarknad i grann staden.

 

2 svar to “Läcker påsktårta”

  1. Nanna tisdag 23 mars 2010 den 13:03 #

    Jahaa, är det det du har gjort med grädden, jag trodde att det var vanilj i grädden som gjorde den lite gulaktig. Vilket bra tips! Ja en påsktårta tycker jag absolut att du ska göra.

  2. Lene Kristensen tisdag 23 mars 2010 den 13:42 #

    Hej Nanna!
    Grattis till vinsten, jag skickar den på tor. när jag är ledig.
    Ha det gott vännen.
    Kram lene

Kommentera

