Baby-kort

6 Maj

 

 

Vagnen, den gula stjärnan och nappflask-bården är 3D- och relief-stickers från Victoria´s design house. Jag tycker inte att man måste göra allt helt själv jämt, men som kompensation till ”fusket” har jag gjort allt annat på egen hand. Bakgrundspappret på framsidan har jag chalkat med distress-färg och ramen har jag doodlat med en metallic gel-penna.

Skylten med texten ”En stjärna är född” har jag också gjort för hand (den blev lite misslyckad men efter försök efter försök fick den till slut duga). Den har jag täckt med glossy accents för att ge den både glans och tjocklek, sedan har jag fäst den med 3d-kuddar.

Den blå stjärnan har jag vikt själv av ett papper som jag färgat på egen hand. Den molnformade bakgrunden näst under vagnen har jag klippt ut på fri hand. Tanken var att den skulle vara vitare än den sedan blev, jag hade velat ha litet mer kontrast mellan den och vagnen… Under stjärnan har jag även fäst ett fint band.

Etiketten på insidan har jag klippt ut med hjälp av en mall och chalkat kanterna med samma färg som på framsidan.

// Nanna

2 svar to “Baby-kort”

  1. Sussu 78 torsdag 6 maj 2010 den 22:04 #

    Vad paff jag blev när jag sökte kortvikning baby och hittade detta inlägget. Riktigt gulligt kort du knåpat ihop. Kanske jag lånar någon idé till mitt plötsliga babykort jag måste göra tills på lördag.

    • Nanna fredag 7 maj 2010 den 06:54 #

      Hahahaa! Vad roligt 😀

Kommentera

