Födelsedagskort

9 Maj

Det här kortet gjorde jag inte helt nykter måste jag väl erkänna, men det blev trots allt bättre än jag vågade hoppas på 😉 Jag har gjort kortet utifrån en skiss av Fruarna Lilja från veckans utmaning. Fruarna lottar ut en vinnare som får välja 3 valfria stämplar från det nya stämpelföretaget Vilda Stamps. Jag har så dåligt med stämpelmotiv så jag hoppas förstås på att jag ska bli en lycklig vinnare, oavsett ska det bli spännande att se vad Vilda Stamps har att erbjuda när de slår upp dörrarna den 20:e maj. Såhär såg skissen ut:

 

Och detta blev alltså resultatet:

 

Älvan är en relief-sticker från Victoria´s design house. Bården med blommorna vet jag inte riktigt var den kommer ifrån, jag piffade till den litet genom att embossa kanterna på dem. Jag drog ett band genom hålen som fanns i varannan blomma, som sedan löper ner längs kortet och bildar en dubbel rosett i hörnet. De blommor som inte hade hål i mitten fick små hjärt-nitar istället. Namnskylten har jag gjort på fri hand.

Jag har chalkat och rivit alla papper med edgescraper. I nedre högra hörnet av bakgrundspappret har jag använt en ”emboss plus punch” från MakeMe!.

Jag gjorde bara en enkel vikning och här ser ni insidan, där tagsen är gjorda av samma papper som på framsidan, klippta efter mallar. Längst ner är en halv rubon från något företag som har valt att inte skylta med sitt namn på förpackningen (konstigt!). Den blev inte helt centrerad men förutom det tycker jag att jag gjorde ett ganska bra jobb med tanke på att jag som sagt hade druckit litet vin innan 😉

 

 

Nu hoppas jag på två saker: 1, att inte adressenten hinner kika in här förrän hon får kortet; 2, att jag får välja 3 stämplar från Vilda Stamps tack vare det här kortet 😉 Men bäst och roligast av allt var ändå att komma igång med en utmaning igen efter ett uppehåll, oavsett om jag vinner eller ej.

//Nanna

Kommentera

