Flicka med kattunge

14 Maj

 

Här har jag kombinerat två utmaningar i en låda då det inte står någonting om att man inte får tävla med samma alster i andra utmaningar. Färgerna är inspirerade av norska Ett Tryck´s månadsutmaning där färgerna är grön, turkos/blå, vit/creme.

Layouten är från Fruarna Lilja´s veckoutmaning utefter den här skissen:

 

 

Flickan med kattungen har jag doodlat (ritat själv på fri hand) med en vattenfast penna och färglagt med distresser. Blommorna är utstansade på vitt papper som jag sedan haft glittrig sammetspulver från You Do på. Det var första gången jag provade på pulvret och det var litet svårt att arbeta med. I blommorna har jag satt självhäftande halvpärlor, och under blommorna har jag fäst gröna utstansade blommor som ”knopp-blad” (eller vad de nu kallas).

Ramen runt flickan är klippt efter en mall. Jag har ritat en innerram med svart penna och stämplat litet gröna blommor i bakgrunden med Panduros clearstamps.

Runt asken har jag byggt ett hölje som fungerar som låsning på lådan. Den trär man alltså över lådan. Nästan all dekoration sitter på den. Dessutom har jag fäst spets på båda sidor om den för en romantisk känsla.

 

 

Utan sitt hölje ser lådan ganska trist ut, men jag har embossat dit en rad hjärtan med Reprint clearstamps för att piffa till det litegrann.

 

// Nanna

9 svar to “Flicka med kattunge”

  1. majamelon fredag 14 maj 2010 den 15:38 #

    Å så söt ask! Motivet blev jättebra =D

    Kram
    Malin

  2. Monica =) lördag 15 maj 2010 den 08:50 #

    Härlig ask!
    Flickan med kattungen är såå fin Nanna!!! =)

  3. Millis lördag 15 maj 2010 den 13:31 #

    Också med i creative club ser jag ^^ Vilka fina alster!
    Tack för din kommentar! Kram //Millis

    • Nanna lördag 15 maj 2010 den 17:44 #

      Njae, jag är själv intemed i creative club men pysselsyster Sussu är, och min pojkväns mamma har också gett mig en del paket därifrån. Själv tycker jag inte att det är särskilt prisvärt annat än för nybörjaren.

  4. Milo söndag 16 maj 2010 den 16:58 #

    Wow!!!! Den var ju JÄTTESÖT!!!! Tjejen med katten! Du ritar ju jättefint ju! =) =) Asken var superfin oxå!
    Kramar

  5. Tesa/Therese söndag 16 maj 2010 den 19:47 #

    Jättesöt ask och vad duktig du är på att rita:)
    Tack för dina ord hos mig. Jag vet inte hur det är med syra/ligninfritt när det gäller kaffefiltersblommorna. Jag scrappar sällan med kort och håller mig inte uppdaterad med vad som funkar och inte, tyvärr.
    Kramis från Tesa

  6. Lena Katrine söndag 16 maj 2010 den 23:19 #

    Kjempeflott eske!
    Takk for at du deltar hos trykkpressa denne måneden – lykke til!
    Klem 🙂

  7. Anna måndag 17 maj 2010 den 20:51 #

    Tack för dina fina ord.
    Fyndigt med att sätta två tävlingar i en och att kunna rita så bra. Rita är inte min grej.
    Lycka till, till dig också.

  8. Nina Macaulay tisdag 18 maj 2010 den 23:34 #

    For en utrolig fint og gjennomført eske du har laget Nanna! Med fine farger og detaljer.
    Klem Nina

Kommentera

